Dobry prawnik

ię o tym, że to zabije e-handel, że pojawią się nieuczciwi klienci, że to furtka dla cwaniaczków i oszustów. Jednak czy tak się stało? Jakoś nie huczy w mediach o nagłej fali bankructwa właścicieli e-sklepów. Może nawet jest wręcz

Dobry prawnik obsługa prawna śląsk

Zbyt prokonsumencko?

Jakiś czas temu zmieniło się prawo odnośnie robienia zakupów przez internet. Według nowej ustawy konsument ma dwa tygodnie na zwrot zakupionego towaru. Mówiło się o tym, że to zabije e-handel, że pojawią się nieuczciwi klienci, że to furtka dla cwaniaczków i oszustów. Jednak czy tak się stało? Jakoś nie huczy w mediach o nagłej fali bankructwa właścicieli e-sklepów. Może nawet jest wręcz przeciwnie - ludzie chętniej robią zakupy przez internet, ponieważ mają więcej praw, niż przy tradycyjnych zakupach. Jak zwykle - panika była zdecydowanie na wyrost. Co prawda w pewnością zdarzają się sytuacje, gdzie ktoś kupuje coś z zamiarem zwrotu. Wychodzi jednak na to, że to wyjątki.


Musisz znać prawo, jeśli chcesz prowadzić biznes

Często nie zdajemy sobie sprawy o tym, że łamiemy prawo. najbardziej muszą tutaj uważać te firmy, które sprzedają swoje usługi lub towary osobom fizycznym (czyli "zwyczajnym" konsumentom). Tutaj regulacje dotyczące reklamacji i zwrotów są dość restrykcyjne. Wiadomo, nie bez powodu konsument jest chroniony, jednak często ludzie to wykorzystują. Przykład? Nowe prawo jest bardzo korzystne dla tych, którzy dokonując zakupów w sklepach internetowych - mają aż dwa tygodnie, żeby zwrócić produkt bez podania przyczyny, a sprzedawca ma obowiązek go przyjąć. Wyobraźmy sobie fotografa, który kupuje sprzęt warty kilkanaście tysięcy, wykonuje zlecenie i odsyła wszystko do sklepu. Zgodne z prawem? Jak najbardziej. To prawda, że wiele sklepów internetowych wcześniej pozwalało sobie na nieetyczne zagrania, niektóre po prostu oszukiwały klientów nie wysyłając im zamówień (słynne markowe ciuchy za bezcen - wieli dało się nabrać a nigdy nie otrzymali zamówionych produktów). Warto skonsultować się z prawnikiem, zwłaszcza takim specjalizującym się w danej dziedzinie prawa ( w tym wypadku prawo konsumenckie), żeby wiedzieć na jakie działania nie możemy sobie pozwolić, błąd może nas kosztować wszystko.


Zawiłości polskiego prawa

Początkujący przedsiębiorcy nie mają łatwo, ponieważ muszą zmierzyć się z ogromną liczbą przepisów, zanim uda się im uruchomić firmę. Pierwszym problemem jest samo zarejestrowanie firmy. Kiedy okaże się, że została ona zarejestrowana, należy przede wszystkim określić, w jakim sektorze czy też branży będzie funkcjonowała. Gdyby profil działalności zmienił się, należy niezwłocznie zgłosić to do odpowiednich instytucji. Każdy z właścicieli firmy, powinien zastanowić się nad usługami takie, jak porady prawne. Kancelarie prawnicze proponują doświadczonych adwokatów, którzy reprezentują także drobne przedsiębiorstwa, gdy w grę wchodzą problemy z klientami lub niegodnymi zaufania współpracownikami. Przedsiębiorcy są także często narażeni na wyciek tajemnic służbowych, co może być karane dotkliwymi karami grzywny. Prawo jest po stronie poszkodowanego, jednak powinien on udowodnić winę nieuczciwego pracownika czy klienta. Czasami jest to trudne, zwłaszcza gdy w grę wchodzą wyłącznie relacje świadków, a nie namacalne dowody.



© 2019 http://informator.suwalki.pl/